POLITYKA PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES
Definicje
Administrator – Knopek sp. z o.o. z siedzibą w Józefowie, ul. Jastrzębia 10, 05-420 Józefów, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy KRS, pod nr KRS: 0001007569, NIP: 5322102306, REGON: 523906431, wysokość kapitału zakładowego: 5.000 zł, e-mail: biuro@knopekpelnageba.pl
Dane osobowe – wszystkie informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookieS oraz innej podobnej technologii.
Polityka – niniejsza Polityka prywatności i plików cookies.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Platforma – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem
Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Platformę.
Przetwarzanie danych w związku z korzystaniem z Platformy
W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Platformy, Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych oferowanych usług, a także informacje o aktywności Użytkownika na Platformie. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania danych osobowych gromadzonych podczas korzystania z Platformy przez Użytkownika.
Cele oraz podstawy prawne przetwarzania danych na Platformie
[Korzystanie z Platformy] Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Platformy (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies lub innych podobnych technologii), przetwarzane są przez Administratora:
w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniana Użytkownikom treści gromadzonych w Platformie oraz udostępniania produktów – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
w celu obsługi zamówień dokonywanych na Platformie – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
w celu obsługi reklamacji – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit b RODO);
w celach analitycznych i statystycznych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;
w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na ochronie jego praw;
w celach marketingowych Administratora oraz innych podmiotów, w szczególności związanych z prezentowaniem reklamy behawioralnej – zasady przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych zostały opisane w sekcji „MARKETING”.
Aktywność Użytkownika na Platformie, w tym jego dane osobowe, są rejestrowane w logach systemowych (specjalnym programie komputerowym służącym do przechowywania chronologicznego zapisu zawierającego informację o zdarzeniach i działaniach dotyczących systemu informatycznego służącego do świadczenia usług przez Administratora). Zebrane w logach informacje przetwarzane są w związku ze świadczeniem usług. Administrator przetwarza je również w celach technicznych w szczególności, dane mogą być tymczasowo przechowywane i przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa i poprawnego funkcjonowania systemów informatycznych, np. w związku z wykonywaniem kopii bezpieczeństwa, testami zmian w systemach informatycznych, wykrywania nieprawidłowości lub ochroną przed nadużyciami i atakami.
[Rejestracja na Platformie] Osoby, które dokonują rejestracji na Platformie, proszone są o podanie danych niezbędnych do utworzenia i obsługi konta. W celu ułatwienia obsługi Użytkownik może podać dodatkowe dane, wyrażając tym samym zgodę na ich przetwarzanie. Takie dane można w każdym czasie usunąć. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu założenia i obsługi konta, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości założenia konta. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne. Dane osobowe są przetwarzane:
w celu świadczenia usług związanych z prowadzeniem i obsługą konta na Platformie – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a w zakresie danych podanych fakultatywnie – podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit a RODO);
w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników na Platformie i sposobu korzystania z konta, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności;
w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na ochronie jego praw.
w celach marketingowych Administratora – zasady przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych zostały opisane w sekcji 4.
Jeżeli Użytkownik umieszcza na Platformie jakiekolwiek dane osobowe innych osób (w tym ich imię i nazwisko, adres, numer telefonu lub adres e-mail), może to uczynić jedynie pod warunkiem nienaruszenia przepisów obowiązującego prawa i dóbr osobistych tych osób.
[Składanie i realizacja zamówień] Złożenie zamówienia przez Użytkownika Platformy wiąże się z przetwarzaniem jego danych osobowych. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi zamówienia, a ich niepodanie skutkuje brakiem jego realizacji. Podanie pozostałych danych jest fakultatywne. Dane osobowe są przetwarzane:
w celu realizacji złożonego zamówienia – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); w zakresie danych podanych fakultatywnie podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
w celu realizacji obowiązków ustawowych ciążących na Administratorze, wynikających w szczególności z przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości – podstawą prawną przetwarzania jest obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników na Platformie, a także ich preferencji zakupowych w celu doskonalenia stosowanych funkcjonalności;
w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na ochronie jego praw.
w celach związanych z badaniem satysfakcji, w szczególności poprzez wysyłanie na adres e-mail komunikacji z prośbą o wystawienie opinii (recenzji) lub wypełnienie ankiety satysfakcji – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na utrzymywaniu wysokiej jakości obsługi oraz poziomu zadowolenia Klientów z oferowanych produktów i usług.
W celu obsługi zamówień Administrator korzysta z takich narzędzi jak:
GetResponse (mail, imię oraz nr telefonu),
Wtyczka WooCommerce (imię, nazwisko, adres, nr telefonu, adres email).
Marketing
Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników w celu realizowania działań marketingowych, które mogą polegać na:
wyświetlaniu Użytkownikowi treści marketingowych, które nie są dostosowane do jego preferencji (reklama kontekstowa);
wyświetlaniu Użytkownikowi treści marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom (reklama behawioralna);
kierowaniu e-mailowych powiadomień o interesujących ofertach lub treściach, które w niektórych przypadkach zawierają informacje handlowe;
prowadzenie innego rodzaju działań związanych z marketingiem bezpośrednim towarów i usług (przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną oraz działania telemarketingowe).
W celu realizowania działań marketingowych Administrator w niektórych przypadkach wykorzystuje profilowanie. Oznacza to, że dzięki automatycznemu przetwarzaniu danych Administrator dokonuje oceny wybranych czynników dotyczących osób fizycznych w celu analizy ich zachowania lub stworzenia prognozy na przyszłość.
[Reklama kontekstowa] Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników dla celów marketingowych w związku z kierowaniem do Użytkowników reklamy kontekstowej (tj. reklamy, która nie jest dopasowana do preferencji Użytkownika). Przetwarzanie danych osobowych odbywa się wówczas w związku z realizacją uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
[Reklama Behawioralna] Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników, w tym dane osobowe gromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz innych podobnych technologii, dla celów marketingowych w związku z kierowaniem do Użytkowników reklamy behawioralnej (tj. reklamy, która jest dopasowana do preferencji Użytkownika). Przetwarzanie danych osobowych obejmuje wówczas także profilowanie Użytkowników. Wykorzystanie zebranych za pośrednictwem tej technologii danych osobowych w celach marketingowych, w szczególności w zakresie promowania usług i towarów podmiotów trzecich, odbywa się na podstawie uzasadnionego interesu administratora i tylko pod warunkiem, że Użytkownik wyraził zgodę na wykorzystanie plików cookies. Zgoda na wykorzystanie plików cookies może być wyrażona poprzez odpowiednią konfigurację przeglądarki, a także może zostać w każdym momencie wycofana, w szczególności poprzez wyczyszczenie historii cookies oraz wyłączenie obsługi cookies w ustawieniach przeglądarki. Profilowanie jest prowadzone wyłącznie za zgodą Użytkownika, która może być wycofana w dowolnym momencie. Szczegóły dotyczące profilowania są dostępne na życzenie
[Marketing bezpośredni] Jeżeli Użytkownik wyraził zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych za pośrednictwem e-mail, SMS oraz innych środków komunikacji elektronicznej, dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane dla celu wysłania takich informacji. Podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora polegający na wysyłce informacji marketingowych w granicach udzielonej przez Użytkownika zgody (marketing bezpośredni). Użytkownik ma prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania. Dane będą przechowywane w tym celu przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu Administratora, chyba że Użytkownik sprzeciwi się otrzymywaniu informacji marketingowych.
Portale społecznościowe
Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników odwiedzających profile Administratora prowadzone w mediach społecznościowych (Facebook, YouTube, Instagram, LinkedIn, TikTok). Dane te są przetwarzane wyłącznie w związku z prowadzeniem profilu, w tym w celu informowania Użytkowników o aktywności Administratora oraz promowaniu różnego rodzaju wydarzeń, usług oraz produktów, a także w celu komunikacji z Użytkownikami za pośrednictwem funkcjonalności dostępnych w mediach społecznościowych. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora w tym celu jest jego uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na promowaniu własnej marki oraz budowaniu i utrzymaniu społeczności związanej z marką.
Administrator korzysta z narzędzia ManyChat, które wspiera komunikację z Użytkownikiem w mediach społecznościowych (np. Instagram) w ramach działań marketingowych. ManyChat umożliwia Administratorowi wysyłanie wiadomości o określonej treści do Użytkownika.
Przesyłanie wiadomości zawierających informacje handlowe za pośrednictwem ManyChat wymaga zgody Użytkownika. Zgoda ta jest udzielana w momencie pierwszej wiadomości wysyłanej przez Administratora po użyciu słowa kluczowego uruchamiającego ManyChat.
W przypadku przesyłania wiadomości o charakterze innym niż handlowy, Administrator opiera się na prawnie uzasadnionym interesie jako podstawie prawnej przetwarzania danych i w takim przypadku zgoda Użytkownika nie jest wymagana. W obu przypadkach wiadomości mogą być wysyłane jedynie w ograniczonym czasie, tj. w ciągu 24 godzin od użycia przez Użytkownika słowa kluczowego, które generuje pierwszą wiadomość.
Użytkownik ma możliwość subskrypcji wiadomości przesyłanych za pośrednictwem ManyChat, co pozwala Administratorowi na wysyłanie treści, w tym informacji handlowych, poza 24-godzinnym oknem czasowym. Subskrypcja wymaga wyraźnej zgody Użytkownika, która jest wyrażana poprzez kliknięcie w komunikat „Subscribe to our updates” lub inny o podobnym znaczeniu.
W przypadku braku subskrypcji, Użytkownik nie otrzyma automatycznych wiadomości przesyłanych za pośrednictwem ManyChat poza standardowym 24-godzinnym oknem czasowym.
Użytkownik może w każdej chwili wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych lub zgłosić sprzeciw wobec przetwarzania danych.
ManyChat pełni rolę zarówno administratora danych (w stosunku do danych Administratora), jak i podmiotu przetwarzającego (procesora) w imieniu Administratora, przetwarzając dane Użytkownika.
Dane przetwarzane przez ManyChat jako procesor mogą obejmować:
dane identyfikacyjne (imię i nazwisko, adres e-mail),
publicznie dostępne informacje z profili Użytkownika w mediach społecznościowych,
dane teleinformatyczne (adresy IP, lokalizację geograficzną, dane o użytkowaniu, dane plików cookies, dane przeglądarki),
historię i treść czatu oraz inne dane osobowe wynikające z funkcjonalności usługi ManyChat.
Źródłem pozyskiwania danych jest rejestracja Administratora w usłudze ManyChat, korzystanie z tej usługi przez Administratora i Użytkownika oraz integracja aplikacji innych podmiotów (np. Facebook, Instagram, Telegram, Zapier).
Przetwarzanie danych przez ManyChat odbywa się na podstawie umowy z Administratorem (Terms of Use) oraz aneksu dotyczącego przetwarzania danych (DPA), które określają zasady przetwarzania danych osobowych. Szczegółowe informacje są dostępne pod adresem: Terms of Use Data Processing Addendum.
W związku z korzystaniem z ManyChat dane osobowe mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy na podstawie Standardowych Klauzul Umownych. ManyChat stosuje odpowiednie środki bezpieczeństwa w zakresie przetwarzania danych, które są opisane w załączniku nr 2 do DPA.
ManyChat przetwarza dane Użytkownika jako procesor do czasu rozwiązania umowy z Administratorem, a jako administrator danych – do czasu rezygnacji Użytkownika z otrzymywania komunikatów marketingowych oraz upływu okresu ich przechowywania wynikającego z przepisów prawa, w tym okresu przedawnienia roszczeń.
Pliki cookies oraz podobna technologia
Pliki cookies to małe pliki tekstowe instalowane na urządzeniu Użytkownika przeglądającego Platformę. Cookies zbierają informacje ułatwiające korzystanie ze strony internetowej – np. poprzez zapamiętywanie odwiedzin Użytkownika na Platformie i dokonywanych przez niego czynności.
Administrator wykorzystuje tzw. cookie serwisowe przede wszystkim w celu dostarczania Użytkownikowi usług świadczonych drogą elektroniczną oraz poprawy jakości tych usług. W związku z tym Administrator oraz inne podmioty świadczące na jego rzecz usługi analityczne i statystyczne korzystają z plików cookies, przechowując informacje lub uzyskując dostęp do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym Użytkownika (komputer, telefon, tablet itp.). W zależności od udzielonej przez Użytkownika zgody pliki cookies wykorzystywane w tym celu obejmują:
pliki cookies z danymi wprowadzanymi przez Użytkownika (identyfikator sesji) na czas trwania sesji (ang. user input cookies);
uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania na czas trwania sesji (ang. authentication cookies);
pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania (ang. user centric security cookies);
sesyjne pliki cookies odtwarzaczy multimedialnych (np. pliki cookies odtwarzacza flash), na czas trwania sesji (ang. multimedia player session cookies);
trwałe pliki cookies służące do personalizacji interfejsu Użytkownika na czas trwania sesji lub nieco dłużej (ang. user interface customization cookies),
pliki cookies służące do zapamiętywania zawartości koszyka na czas trwania sesji (ang. shopping cart cookies);
pliki cookies służące do monitorowania ruchu na stronie internetowej, tj. analityki danych, w tym cookies Google Analytics (są to pliki wykorzystywane przez spółkę Google w celu analizy sposobu korzystania z Platformy przez Użytkownika, do tworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania Platformę). Google nie wykorzystuje zebranych danych do identyfikacji Użytkownika ani nie łączy tych informacji w celu umożliwienia identyfikacji. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners.
Administrator wykorzystuje również pliki cookies do celów marketingowych, m.in. w związku z kierowaniem do Użytkowników reklamy behawioralnej. W tym celu Administrator przechowuje informacje lub uzyskuje dostęp do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym Użytkownika (komputer, telefon, tablet itp.). Wykorzystanie plików cookies oraz zebranych za ich pośrednictwem danych osobowych w celach marketingowych, w szczególności w zakresie promowania usług i towarów podmiotów trzecich, wymaga uzyskania zgody Użytkownika. Zgoda ta może być wyrażona poprzez odpowiednią konfigurację przeglądarki, a także może zostać w każdym momencie wycofana, w szczególności poprzez wyczyszczenie historii cookies oraz wyłączenie obsługi cookies w ustawieniach przeglądarki.
Dla celów opisanych w pkt. 6.2 oraz 6.3 powyżej Administrator korzysta z takich narzędzi analitycznych i marketingowych jak:
Meta Ads,
Google Ads,
Google Analitics,
Google Search Console,
Hotjar,
Cookiehub,
Pixel TikTok.
Użytkownik ma możliwość zmiany preferencji dotyczących plików cookies w każdej chwili za pomocą dedykowanego narzędzia dostępnego w stopce strony.
Jeżeli Użytkownik nie chce, aby informacje o odwiedzanych przez Użytkownika stronach były zapisywane w historii przeglądarki, może skorzystać z trybu incognito, jeśli przeglądarka posiada taką funkcję.
Okres przetwarzania danych osobowych
Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi lub realizowania zamówienia, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora.
Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed nimi, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.
Uprawnienia Użytkownika
Osobom, których dane dotyczą, przysługują następujące prawa:
Prawo do informacji o przetwarzaniu danych osobowych – na tej podstawie osobie zgłaszającej takie żądanie Administrator przekazuje informację o przetwarzaniu danych osobowych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym dane osobowe są ujawniane i planowanym terminie ich usunięcia;
Prawo uzyskania kopii danych – na tej podstawie Administrator przekazuje kopię przetwarzanych danych, dotyczących osoby zgłaszającej żądanie;
Prawo do sprostowania – na tej podstawie Administrator usuwa ewentualne niezgodności lub błędy dotyczące przetwarzanych danych osobowych, oraz uzupełnia je lub aktualizuje, jeśli są niekompletne lub uległy zmianie;
Prawo do usunięcia danych – na tej podstawie można żądać usunięcia danych, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane;
Prawo do ograniczenia przetwarzania – na tej podstawie Administrator zaprzestaje dokonywania operacji na danych osobowych, z wyjątkiem operacji, na które wyraziła zgodę osoba, której dane dotyczą oraz ich przechowywania, zgodnie z przyjętymi zasadami retencji, lub dopóki nie ustaną przyczyny ograniczenia przetwarzania danych (np. zostanie wydana decyzji organu nadzorczego, zezwalająca na dalsze przetwarzanie danych);
Prawo do przenoszenia danych – na tej podstawie, w zakresie w jakim dane są przetwarzane w związku z zawartą umową lub wyrażoną zgodą, Administrator wydaje dane dostarczone przez osobę, której one dotyczą, w formacie pozwalającym na ich odczyt przez komputer. Możliwe jest także zażądanie przesłania tych danych innemu podmiotowi – jednak pod warunkiem, że istnieją w tym zakresie techniczne możliwości zarówno po stronie Administratora jak i tego innego podmiotu;
Prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych – osoba, której dane dotyczą, może w każdym czasie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych w celach marketingowych, bez konieczności uzasadnienia takiego sprzeciwu;
Prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach związanych z badaniem satysfakcji – osoba, której dane dotyczą, może w każdym czasie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych w celach związanych z badaniem satysfakcji, w szczególności wyrazić sprzeciw wobec wysyłania na adres e-mail komunikacji z prośbą o wystawienie opinii (recenzji) lub wypełnienie ankiety satysfakcji, bez konieczności uzasadnienia takiego sprzeciwu;
Prawo sprzeciwu wobec innych celów przetwarzania danych – osoba, której dane dotyczą, może w każdym czasie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora (np. dla celów analitycznych lub statystycznych lub ze względów związanych z ochroną mienia). Sprzeciw w tym zakresie powinien zawierać uzasadnienie oraz podlega ocenie Administratora;
Prawo wycofania zgody – jeśli dane przetwarzane są na podstawie zgody osoba, której dane dotyczą, ma prawo ją wycofać w dowolnym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem tej zgody;
Prawo do skargi – w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Wniosek dotyczący realizacji praw podmiotów danych, można złożyć:
w formie pisemnej na adres: Knopek sp. z o.o., ul. Jastrzębia 10, 05-420 Józefów, Polska.
drogą e-mailową na adres: biuro@knopekpelnageba.pl
Wniosek powinien w miarę możliwości precyzyjnie wskazywać, czego dotyczy żądanie, tj. w szczególności:
z jakiego uprawnienia chce skorzystać osoba składająca wniosek (np. prawo do otrzymania kopii danych, prawo do usunięcia danych, itd.);
jakiego procesu przetwarzania dotyczy żądanie (np. korzystanie z określonej usługi, aktywność w serwisie internetowym, otrzymywanie newslettera zawierającego informacje handlowe na określony adres email, itp.);
jakich celów przetwarzania dotyczy żądanie (np. cele marketingowe, cele analityczne, itp.).
Jeżeli Administrator nie będzie w stanie ustalić treści żądania lub zidentyfikować osoby składającej wniosek w oparciu o dokonane zgłoszenie, zwróci się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje.
Odpowiedź na zgłoszenia zostanie udzielona w ciągu miesiąca od jego otrzymania. W razie konieczności przedłużenia tego terminu, Administrator poinformuje wnioskodawcę o przyczynach takiego przedłużenia.
Odpowiedź będzie udzielana na adres e-mail z którego przesłano wniosek, a w przypadku wniosków skierowanych listownie, listem zwykłym na adres wskazany przez wnioskodawcę, o ile z treści listu nie będzie wynikała chęć otrzymania informacji zwrotnej na adres e-mail (w takim przypadku należy podać adres e-mail).
Odbiorcy danych
W związku z realizacją usług dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych, podmiotom takim jak banki i operatorzy płatności, podmioty świadczące usługi księgowe, prawne, audytowe, konsultingowe, kurierzy (w związku z realizacją zamówienia), agencje marketingowe (w zakresie usług marketingowych). W przypadku reklamacji dane Użytkownika mogą zostać przekazane dystrybutorowi produktu, producentowi lub gwarantowi, w zależności od konkretnego towaru objętego uprawnieniami.
W przypadku uzyskania zgody Użytkownika jego dane mogą zostać także udostępnione innym podmiotom do ich własnych celów, w tym celów marketingowych.
Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
Szczegółowa lista podmiotów przetwarzających dane na zlecenie Administratora jest dostępna na żądanie.
Przekazywanie danych osobowych poza EOG
Poziom ochrony danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator przekazuje dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne, i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:
współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej;
stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską;
Administrator gwarantuje, że podmioty przetwarzające dane poza EOG posiadają certyfikaty, takie jak Privacy Shield lub stosują standardowe klauzule umowne (SCC).
Bezpieczeństwo danych osobowych
Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.
Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.
Dane kontaktowe
Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail: e-mail: biuro@knopekpelnageba.pl lub adres korespondencyjny: Knopek sp. z o.o., ul. Jastrzębia 10, 05-420 Józefów
Zmiana polityki prywatności
Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana. O wszelkich zmianach w niniejszej Polityce Administrator poinformuje Użytkowników poprzez baner na stronie lub wiadomość e-mail, gdy zmiany będą istotne.
Niniejsza polityka prywatności i plików cookies wchodzi w zycie z dniem 07.02.2025.
1) Definicje
2) Przetwarzanie danych w związku z korzystaniem z Platformy
W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Platformy, Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych oferowanych usług, a także informacje o aktywności Użytkownika na Platformie. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania danych osobowych gromadzonych podczas korzystania z Platformy przez Użytkownika.
3) Cele oraz podstawy prawne przetwarzania danych na Platformie
3.1. [Korzystanie z Platformy] Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Platformy (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies lub innych podobnych technologii), przetwarzane są przez Administratora:
Aktywność Użytkownika na Platformie, w tym jego dane osobowe, są rejestrowane w logach systemowych (specjalnym programie komputerowym służącym do przechowywania chronologicznego zapisu zawierającego informację o zdarzeniach i działaniach dotyczących systemu informatycznego służącego do świadczenia usług przez Administratora). Zebrane w logach informacje przetwarzane są w związku ze świadczeniem usług. Administrator przetwarza je również w celach technicznych w szczególności, dane mogą być tymczasowo przechowywane i przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa i poprawnego funkcjonowania systemów informatycznych, np. w związku z wykonywaniem kopii bezpieczeństwa, testami zmian w systemach informatycznych, wykrywania nieprawidłowości lub ochroną przed nadużyciami i atakami.
3.2. [Rejestracja na Platformie] Osoby, które dokonują rejestracji na Platformie, proszone są o podanie danych niezbędnych do utworzenia i obsługi konta. W celu ułatwienia obsługi Użytkownik może podać dodatkowe dane, wyrażając tym samym zgodę na ich przetwarzanie. Takie dane można w każdym czasie usunąć. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu założenia i obsługi konta, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości założenia konta. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne. Dane osobowe są przetwarzane:
Jeżeli Użytkownik umieszcza na Platformie jakiekolwiek dane osobowe innych osób (w tym ich imię i nazwisko, adres, numer telefonu lub adres e-mail), może to uczynić jedynie pod warunkiem nienaruszenia przepisów obowiązującego prawa i dóbr osobistych tych osób.
3.3. [Składanie Zamówień] Złożenie zamówienia przez Użytkownika Platformy wiąże się z przetwarzaniem jego danych osobowych. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi zamówienia, a ich niepodanie skutkuje brakiem jego realizacji. Podanie pozostałych danych jest fakultatywne. Dane osobowe są przetwarzane:
4) Marketing
5) Portale społecznościowe
Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników odwiedzających profile Administratora prowadzone w mediach społecznościowych (Facebook, YouTube, Instagram, LinkedIn). Dane te są przetwarzane wyłącznie w związku z prowadzeniem profilu, w tym w celu informowania Użytkowników o aktywności Administratora oraz promowaniu różnego rodzaju wydarzeń, usług oraz produktów, a także w celu komunikacji z Użytkownikami za pośrednictwem funkcjonalności dostępnych w mediach społecznościowych. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora w tym celu jest jego uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na promowaniu własnej marki oraz budowaniu i utrzymaniu społeczności związanej z marką.
6) Pliki cookies oraz podobna technologia
7) Okres przetwarzania danych osobowych
8) Uprawnienia Użytkownika
9) Odbiorcy danych
10) Przekazywanie danych osobowych poza EOG
11) Bezpieczeństwo danych osobowych
12) Dane kontaktowe
Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail: biuro@knopekpelnageba.pl lub adres korespondencyjny: KPG Łukasz Konopka, ul. Jastrzębia 10, 05-420 Józefów, Polska., Polska.
13) Zmiana polityki prywatności
Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.
REGULAMIN NEWSLETTERA PLATFORMY I SKLEPU INTERNETOWEGO
“KNOPEK PEŁNĄ GĘBĄ”
1. Postanowienia Ogólne
1.1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z usługi Newslettera Platformy prowadzonej przez Knopek sp. z o.o. z siedzibą w Józefowie, ul. Jastrzębia 10, 05-420 Józefów, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy KRS, pod nr KRS: 0001007569, NIP: 5322102306, REGON: 523906431, wysokość kapitału zakładowego: 5.000 zł, e-mail: biuro@knopekpelnageba.pl (zwany dalej „Sprzedawcą” lub „Administratorem”)
1.2. Określenia użyte w niniejszym regulaminie oznaczają:
Konsument – osoba fizyczna, zawierająca z Sprzedawcą umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową jak również osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
Kwestionariusz – formularz znajdujący się na Portalu służący do zamówienia Treści Cyfrowych,
Newsletter – wiadomości e-mail zawierające informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach Sprzedawcy wysyłane na adres e-mail podany przez Użytkownika w Formularzu,
Platforma – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://knopekpelnageba.pl/ wraz ze wszystkimi jego funkcjonalnościami
Treści Cyfrowe – treści cyfrowe udostępniane Użytkownikowi przez Sprzedawcę w zamian za zapis na listę subskrybentów Newslettera; rodzaj i zawartość Treści Cyfrowych wynika z opisu na Platformie,
Użytkownik – osoba, która poprzez wypełnienie Kwestionariusza zawiera z Usługodawcą umowę o dostarczenie Treści Cyfrowych.
2. Zapis do Newslettera
2.1 Na Platformie Sprzedawca zapewnia Użytkownikowi możliwość zawarcia bezpłatnej umowy o dostarczenie Treści Cyfrowych w zamian za podanie Usługodawcy przez Użytkownika adresu email i wyrażenie zgody na przesyłanie mu Newslettera.
2.2 Zawarcie umowy o dostarczenie Treści Cyfrowych, o której mowa w ust. 2.1 powyżej następuje poprzez wypełnienie i przesłanie przez Użytkownika Kwestionariusza, a następnie potwierdzenia zapisu na listę subskrybentów Newslettera poprzez kliknięcie w link potwierdzający wysłany na adres e-mail podany w Kwestionariuszu. Umowę uważa się za zawartą z chwilą wyświetlenia Użytkownikowi strony internetowej z potwierdzeniem subskrypcji Newslettera.
2.3 W Kwestionariuszu należy podać dane osobowe w zakresie niezbędnym do subskrypcji Newslettera i dostarczenia Treści Cyfrowych.
2.4 Przesyłanie za pośrednictwem Kwestionariusza treści bezprawnych jest zakazane.
2.5 Treści Cyfrowe są dostarczane Użytkownikowi poprzez wiadomość e-mail wysłaną na adres podany w Kwestionariuszu. Wiadomość ta zawiera link umożliwiający pobranie lub uzyskanie dostępu do Treści Cyfrowych.
3. Własność intelektualna
Wyłączne prawa do dostarczanych treści Treści Cyfrowych, w tym wszelkie prawa własności intelektualnej, przysługują Sprzedawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł stosowne umowy lub od których uzyskał stosowne zgody, chyba że w ramach Platformy jednoznacznie wskazano inaczej. Zabronione jest jakiekolwiek kopiowanie lub dalsze rozpowszechnianie tych treści bez zgody Sprzedawcy lub podmiotów, o których mowa powyżej, w tym przede wszystkim używanie ich do jakichkolwiek celów handlowych lub marketingowych.
4.Wymogi techniczne
4.1. Możliwość korzystania z Platformy oraz zapisu do Newslettera uzależniona jest od posługiwania się przez Użytkownika w tych celach komputerem, który posiada dostęp do Internetu oraz zainstalowaną, aktualną lub jedną z dwóch poprzednich wersji przeglądarek wymienionych poniżej, na systemach operacyjnych Windows 10, Windows 11, Mac OSX 10.12+, z włączoną obsługą plików „cookies” oraz JavaScript:
a) Mozilla Firefox;
b) Opera;
c) Google Chrome;
d) Microsoft Edge;
e) Apple Safari, jeżeli wersja jest wyższa niż 10.0.
4.2. Aby korzystać z Treści Cyfrowych, w zależności od ich formatu, może być wymagane powszechnie dostępne oprogramowanie umożliwiające przeglądanie lub odtwarzanie plików takich jak PDF, DOCX, MP4, MP3 itp. W przypadku, gdy korzystanie z Treści Cyfrowych wymaga spełnienia dodatkowych wymagań technicznych, odpowiednia informacja jest udostępniana na Platformie w sposób czytelny dla Użytkownika, umożliwiając mu świadome podjęcie decyzji dotyczącej zamówienia Treści Cyfrowych.
5. Odstąpienie od umowy i reklamacje
5.1 Konsument ma prawo odstąpić od umowy o dostarczenie Treści Cyfrowych w ciągu 14 dni od jej zawarcia, bez konieczności podawania przyczyny. Wystarczy poinformowanie o tym Sprzedawcy. Odstąpienie od umowy skutkuje również rezygnacją z otrzymywania Newslettera.
5.2 Użytkownik może w dowolnym momencie zrezygnować z otrzymywania Newslettera, niezależnie od prawa do odstąpienia od umowy, klikając w odpowiedni link zamieszczony w każdej wiadomości wysyłanej w ramach Newslettera.
5.3 Odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady jest wyłączona wobec Użytkowników innych niż Konsumenci. W przypadku Konsumentów zastosowanie mają przepisy ustawy o prawach konsumenta dotyczące zgodności Treści Cyfrowych z umową.
5.4 Sprzedawca zobowiązuje się dostarczać Konsumentowi Treści Cyfrowe zgodne z umową. Ocena zgodności odbywa się zgodnie z ustawą o prawach konsumenta.
5.5 Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Treści Cyfrowych z umową, który istniał w momencie ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Przyjmuje się, że brak zgodności ujawniony w ciągu roku od dostarczenia Materiałów istniał w chwili dostarczenia.
5.6 W przypadku niezgodności Treści Cyfrowych z umową Konsument może zażądać ich doprowadzenia do zgodności z umową.
5.7 Konsument ma prawo odstąpić od umowy o dostarczenie Treści Cyfrowych, jeżeli:
doprowadzenie do zgodności Treści Cyfrowych z umową jest niemożliwe lub wiąże się z nadmiernymi kosztami,
Sprzedawca nie doprowadził Treści Cyfrowych do zgodności z umową,
brak zgodności Treści Cyfrowych z umową nadal występuje mimo działań Sprzedawcy,
brak zgodności Treści Cyfrowych z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia odstąpienie od umowy bez konieczności podejmowania wcześniejszych działań,
z działań Sprzedawcy lub okoliczności wynika, że Treści Cyfrowe nie zostaną doprowadzone do zgodności z umową w odpowiednim czasie lub bez nadmiernych niedogodności.
5.8 W przypadku niezgodności Treści Cyfrowych z umową Konsument może złożyć reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email: biuro@knopekpelnageba.pl .
5.9 Sprzedawca rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od ich otrzymania.
5.10 Zasady odpowiedzialności Sprzedawcy za zgodność Treści Cyfrowych z umową są zgodne z przepisami ustawy o prawach konsumenta. Regulamin nie zmienia tych zasad, lecz przedstawia je w uproszczony sposób w celu ułatwienia ich zrozumienia przez Konsumenta. Sprzedawca zachęca do zapoznania się z pełnym brzmieniem ustawy o prawach konsumenta.
6. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
6.1 Sprzedawca wyraża zgodę na podjęcie mediacji w celu rozwiązania ewentualnych sporów powstałych w związku z zawieranymi umowami. Szczegółowe warunki mediacji zostaną ustalone przez strony konfliktu.
6.2 Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów oraz dochodzenia roszczeń. W szczególności Konsument może:
zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikającego z zawartej umowy,
złożyć wniosek do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej o przeprowadzenie mediacji w celu polubownego zakończenia sporu między Użytkownikiem a Sprzedawcą,
skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej zajmującej się ochroną praw konsumentów.
6.3 Szczegółowe informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń Konsument może znaleźć na stronie internetowej: http://polubowne.uokik.gov.pl.
6.4 Konsument może również skorzystać z platformy ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma umożliwia rozstrzyganie sporów pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami w sposób pozasądowy, w związku z zobowiązaniami umownymi wynikającymi z umów zawartych drogą elektroniczną.
7. Dane osobowe i pliki cookies
7.1 Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Sprzedawca.
7.2 Podanie danych osobowych w Kwestionariuszu jest niezbędne do zawarcia umowy o dostarczenie Treści Cyfrowych.
7.3 Dane osobowe Użytkownika są przetwarzane w celu zawarcia i realizacji umowy o dostarczenie Treści Cyfrowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
7.4 Po dostarczeniu Treści Cyfrowych dane osobowe Użytkownika są przechowywane przez Sprzedawcę w celach archiwalnych, a także w celu obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń związanych z umową. Podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Dane zostaną usunięte po upływie okresu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy.
7.5 Dane osobowe Użytkownika są również przetwarzane w związku z obsługą Newslettera, w tym wysyłką e-maili, analizą statystyk, segmentacją bazy odbiorców oraz personalizacją treści. Na podstawie segmentacji Użytkownik może być przypisany do różnych grup odbiorców Newslettera, co wpływa na zakres i treść przesyłanych wiadomości. Użytkownik ma prawo uzyskać informacje o swojej przynależności do określonych grup oraz zgłosić wniosek o jej zmianę.
7.6 Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie zrezygnować z otrzymywania Newslettera. Po rezygnacji dane osobowe Użytkownika są nadal przechowywane w celach archiwalnych, obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń związanych z Newsletterem oraz wykazania zgodności działań Sprzedawcy z obowiązującym prawem. Przetwarzanie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Sprzedawcy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Dane te zostaną usunięte po upływie okresu przedawnienia roszczeń i okresu, w którym Sprzedawca może zostać poddany kontroli organu nadzorczego.
7.7 W proces przetwarzania danych osobowych mogą uczestniczyć podmioty przetwarzające, które zawarły ze Sprzedawcą odpowiednie umowy powierzenia przetwarzania danych.
7.8 Użytkownik ma następujące prawa dotyczące przetwarzania jego danych osobowych:
prawo dostępu do swoich danych,
prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
prawo do przenoszenia danych,
prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego ds. ochrony danych osobowych.
7.9 Platforma wykorzystuje pliki cookies. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w polityce prywatności i plików cookies, dostępnej [tutaj].
8. Postanowienia końcowe
8.1 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do modyfikacji zasad na jakich umożliwia uzyskanie dostępu do Treści Cyfrowych, z tym zastrzeżeniem, że nowe zasady nie znajdują zastosowania od umów zawartych przed zmianą zasad.
8.2 Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie, z tym zastrzeżeniem, że do umów zawartych przed zmianą Regulaminu, znajduje zastosowanie Regulamin obowiązujący w chwili zawierania umowy
8.3 Wszelkie spory związane ze Użytkownikiem będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na miejsce siedziby lub stałego wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do Konsumentów, w przypadku których właściwość sądu rozpatrywana jest na zasadach ogólnych
8.4 Regulamin w niniejszym brzmieniu obowiązuje od dnia 07.02.2025.
REGULAMIN PLATFORMY I SKLEPU INTERNETOWEGO
“KNOPEK PEŁNĄ GĘBĄ”
Niniejszy regulamin określa zasady korzystania oraz dokonywania zakupu usług i produktów za pomocą platformy internetowej znajdującej się pod adresem internetowym https://knopekpelnageba.pl/ (dalej również jako „Platforma”), prowadzonej przez Knopek sp. z o.o. z siedzibą w Józefowie, ul. Jastrzębia 10, 05-420 Józefów, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy KRS, pod nr KRS: 0001007569, NIP: 5322102306, REGON: 523906431, wysokość kapitału zakładowego: 5.000 zł, e-mail: biuro@knopekpelnageba.pl (zwany dalej “Sprzedawcą”)
Szczególne uprawnienia przyznane konsumentom na podstawie Ustawy z dnia 30 maja 2014 r.o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1796, z późn. zm.), a o których w niniejszym Regulaminie mowa w ust. 8, nie mają zastosowania do klientów będących przedsiębiorcami w rozumieniu ustawy Prawo przedsiębiorców, chyba że jest osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą i gdy z treści umowy wynika, że nie ma ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Możliwość korzystania z Platformy oraz oferowanego w jej ramach usług uzależniona jest od posługiwania się przez Klienta w tych celach komputerem, który posiada dostęp do Internetu oraz zainstalowaną, aktualną lub jedną z dwóch poprzednich wersji przeglądarek wymienionych poniżej, na systemach operacyjnych Windows 10, Windows 11, Mac OSX 10.12+, z włączoną obsługą plików „cookies” oraz JavaScript:
a) Mozilla Firefox;
b) Opera;
c) Google Chrome;
d) Microsoft Edge;
e) Apple Safari, jeżeli wersja jest wyższa niż 10.0.
Treści prezentowane na stronach Platformy, a w szczególności ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, nie są ofertą w rozumieniu przepisów art. 66 i 661 Kodeksu cywilnego, lecz zaproszeniem do składania ofert.
2. DEFINICJE/SŁOWNICZEK
Określenia użyte w niniejszym regulaminie oznaczają:
Cena – oznacza całkowitą cenę Produktu brutto (tj. zawierającą należny podatek VAT), podaną w Sklepie w chwili składania Zamówienia;
Konto Użytkownika – przestrzeń sieciowa Klienta, powstająca w wyniku dokonania przez niego rejestracji zgodnie z postanowieniami Regulaminu, z której Klient może korzystać pod warunkiem pozostawania do niej zalogowanym;
Produkt – oznacza łącznie wszystkie oferowane za pośrednictwem Platformy Produkty fizyczne, dostęp do Treści Cyfrowych oraz usługi;
Produkt Fizyczny – oznacza towary materialne oferowany w ramach Platformy, które Klient otrzymuje w formie fizycznej lub na fizycznym nośniku;
Treści Cyfrowe – oznaczają wszystkie udostępniane odpłatnie za pośrednictwem Platformy: nagrania dźwiękowe, nagrania video, opisy, instrukcje lub wszelkie inne treści niematerialne, do których Klient otrzymuje dostęp po wykupieniu odpowiedniej usługi;
Usługi – usługi, o których mowa w ust. 3.1 pkt 1-3 oraz 5;
Zamówienie – oznacza oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży lub o świadczenie usług opisanych w tym Regulaminie, stanowiące ofertę zawarcia umowy, określające w szczególności rodzaj i ilość Produktu.
3. RODZAJE I ZAKRES ŚWIADCZONYCH USŁUG
Za pośrednictwem Platformy, Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów następujące usługi elektroniczne:
Konto użytkownika;
Składanie Zamówień i umożliwienie Klientom zawierania z Sprzedawcą umów, w tym umowy o świadczenie usług, umowy o udostępnienie Treści Cyfrowych oraz umowy o przeprowadzenie szkolenia stacjonarnego we wskazanym miejscu i czasie;
Składanie zamówień i umożliwienie Klientom zawierania z Sprzedawcą umów sprzedaży Produktów Fizycznych;
Dostęp do Treści Cyfrowych na Platformie.
Szczegółowy opis Produktów, w tym cena, treść/zawartość, okres dostępu itd. znajduje się w odpowiednich zakładkach Platformy dotyczących poszczególnych Produktów.
Sprzedawca może dokonywać modyfikacji asortymentu Platformy, w tym wprowadzać nowe Produkty, modyfikować ceny i części składowe Produktów, a także przeprowadzać i odwoływać akcje promocyjne, w tym akcje promocyjne z wykorzystaniem unikatowych kodów promocyjnych przeznaczonych dla konkretnych Klientów. Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia Zamówienia, a wprowadzone przez Sprzedawcę na późniejszym etapie zmiany nie mają wpływu na zawarte już z Klientami umowy o świadczenie usług lub umowy sprzedaży.
4. KONTO UŻYTKOWNIKA
Skorzystanie z Usług oferowanych na Platformie wymaga założenia Konta Użytkownika.
Konto Użytkownika zakładane jest przy składaniu pierwszego Zamówienia na Platformie poprzez podanie w formularzu rejestracyjnym następujących danych: adres e-mail, nazwę użytkownika oraz hasła do Konta Użytkownika.
Z chwilą złożenia zamówienia Konto Użytkownika zostaje utworzone, a Sprzedawca przesyła na adres e-mail podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie dokonania zakupu oraz utworzenia Konta Użytkownika.
Dokonanie rejestracji oznacza zawarcie przez Klienta z Sprzedawcą umowy o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta Użytkownika, na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
Po założeniu Konta Użytkownika każdorazowe logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym albo zmienionych następnie za pomocą ustawień Konta Użytkownika.
Sprzedawca zaleca, by Klient starannie przechowywał swoje dane służące do logowania na Platformie, tak aby żadne osoby nieuprawnione nie uzyskały dostępu do tych danych.
Konto Użytkownika utworzone w wyniku rejestracji prowadzone jest dla Klienta przez czas nieoznaczony. Klient może zrezygnować z prowadzenia Konta Użytkownika na Platformie i zażądać jego usunięcia w każdym czasie. Z tytułu rezygnacji i usunięcia konta nie są pobierane jakiekolwiek opłaty.
W celu usunięcia Konta Użytkownika z Platformy należy skontaktować się e-mailowo biuro@knopekpelnageba.pl. Dyspozycja usunięcia konta jest przyjmowania do realizacji po potwierdzeniu, czy osoba występująca z żądaniem jest posiadaczem tego konta. Usunięcie konta następuje niezwłocznie i oznacza rozwiązanie przez Klienta umowy z Sprzedawcą o świadczenie usług drogą elektroniczną, której przedmiotem jest prowadzenie Konta Użytkownika.
Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania konta Konta Użytkownika w przypadkach przewidzianych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa. Sprzedawca jest także uprawniony do zablokowania Konta Użytkownika z ważnych powodów, w szczególności którymi są:
naruszenie przez Klienta przy korzystaniu z Platformy powszechnie obowiązujących przepisów prawa, praw osób trzecich (w tym w szczególności praw na dobrach niematerialnych), dóbr osobistych osób trzecich lub zasad współżycia społecznego;
inne powtarzające się (co najmniej dwukrotne) naruszenie przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu;
O zamiarze zablokowania Konta Użytkownika Klient zostanie powiadomiony na adres poczty elektronicznej aktualnie zarejestrowany na Platformie. Zablokowanie Konta Użytkownika zgodnie z postanowieniem ustępu poprzedzającego, oznacza rozwiązanie umowy z Klientem o świadczenie usług drogą elektroniczną w trybie natychmiastowym.
5. SKŁADANIE I REALIZACJA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIE UMOWY
Zamówienia można składać 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z zastrzeżeniem ust 9.5 Regulaminu.
W celu złożenia Zamówienia tj. zawarcia umowy sprzedaży, umowy o dostęp do treści cyfrowych lub umowy o świadczenie usług, Klient w pierwszym kroku powinien wybrać Produkt i kliknąć znajdujący się przy nim przycisk „Dodaj do koszyka”. W jednej transakcji Klient może dodać do Koszyka kilka Produktów.
W kolejnym kroku Klient poprzez wybranie ikony Koszyka może przejść bezpośrednio do formularza Zamówienia lub najpierw do podsumowania zawartości Koszyka umożliwiającego wprowadzenie modyfikacji do Zamówienia lub dodanie kodu promocyjnego, a następnie do formularza Zamówienia.
Warunkiem niezbędnym do złożenia Zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza Zamówienia zawierającego dane płatności. Zamówienie z błędnie wypełnionym formularzem może nie zostać zrealizowane.
Klient przed złożeniem Zamówienia zostaje poinformowany o głównych cechach Produktu, łącznej cenie lub wynagrodzeniu za Produkt wraz z podatkami, opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach lub ich braku, a także dostępnych formach płatności. Przed złożeniem Zamówienia Klient powinien zapoznać się i zaakceptować treść niniejszego Regulaminu, co potwierdza poprzez zaznaczenia odpowiedniego okna.
Po wypełnieniu formularza Zamówienia oraz wyborze formy płatności, Klient klika przycisk “Kupuję i płacę”, co powoduje przekierowanie Klienta do strony zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, gdzie Klient dokonuje płatności.
Złożenie Zamówienia nie jest równoważne z zawarciem umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług, lecz stanowi złożenie oferty zawarcia takiej umowy.
Umowa zostaje zawarta w chwili przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę, o czym Klient jest informowany poprzez wiadomość e-mail potwierdzającą dokonanie zakupu Produktu Fizycznego lub Usługi.
Realizacja zamówienia rozpoczyna się w chwili zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy bądź przez innego operatora płatności, przy czym w przypadku usługi dostępu do Treści Cyfrowych dostęp udzielany jest niezwłocznie po otrzymaniu płatności.
6. PŁATNOŚCI I DOSTAWA
Klient może dokonać płatności za zakupione Produkty poprzez skorzystanie z serwisu PayU (w tym płatność kartą z PayU, raty PayU oraz BLIK)
Płatności są obsługiwane przez spółkę oraz spółkę PayU S.A., ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań.
Do każdego zakupu dokonanego przez Klienta dołączany jest dowód zakupu: paragon lub faktura VAT przesyłany drogą elektroniczną.
Dostawa Produktów Fizycznych odbywa się za pośrednictwem kuriera Kurier Inpost lub Paczkomaty Inpost na adres podany w formularzu Zamówienia według wyboru Klienta.
Wysyłka Produktów fizycznych następuje niezwłocznie po otrzymaniu płatności, nie później niż w terminie do 10 dni roboczych po otrzymaniu płatności. Dostawy są realizowane na terytorium Unii Europejskiej. W przypadku dostawy poza granice Rzeczypospolitej Polskiej, szczegóły dostawy, w tym jej koszty, są uzgadniane z Klientem indywidualnie. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca w oddzielnej wiadomości poinformuje Klienta o sposobie, koszcie i terminie dostawy. W takim wypadku, do zawarcia umowy sprzedaży Produktu fizycznego dochodzi dopiero po akceptacji ww. warunków przez Klienta.
7. DOSTĘP DO TREŚCI CYFROWYCH
Świadczenie polegające na odpłatnym udostępnieniu Treści Cyfrowych świadczona jest za pośrednictwem Platformy przez określony w opisie Treści Cyfrowej okres czasu. Dostęp do Treści Cyfrowych możliwy jest 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę, z zastrzeżeniem ust. 9.5 Regulaminu.
Dostęp do Treści Cyfrowych oferowany jest w pakietach lub pojedynczo.
Świadczenie dostarczania Treści Cyfrowych rozpoczyna się w momencie zawarcia umowy zgodnie z ust. 5 niniejszego Regulaminu tzn. od tego momentu rozpoczyna się bieg okresu, na który został wykupiony dostęp do Treści Cyfrowych.
Klient ma dostęp do wykupionych Treści Cyfrowych za pośrednictwem swojego Konta Użytkownika w zakładce “Twoje kursy”.
Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi będącemu konsumentem Treści Cyfrowe zgodne z umową. Zgodność z umową ocenia się zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta.
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową Treści Cyfrowych, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności Treści Cyfrowych z umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia Treści Cyfrowych, istniał w chwili ich dostarczenia.
Jeżeli Treści Cyfrowe są niezgodne z umową, Klient będący konsumentem może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
Jeżeli Treści Cyfrowe są niezgodne z umową, Klient będący konsumentem może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, gdy:
doprowadzenie do zgodności Treści Cyfrowych z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów,
Sprzedawca nie doprowadził Treści Cyfrowych do zgodności z umową,
brak zgodności Treści Cyfrowych z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Treści Cyfrowe do zgodności z umową,
brak zgodności Treści Cyfrowych z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w ust. 7.7 Regulaminu,
z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Treści Cyfrowych do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta będącego konsumentem.
8. PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta Klient, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy poprzez wysyłkę pisma na adres: Knopek sp. z o.o, ul. Jastrzębia 10, 05-420 Józefów, lub poprzez e-mail na adres biuro@knopekpelnageba.pl. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie można złożyć też na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta, dostępnym na https://knopekpelnageba.pl/. W przypadku odstąpienia od Umowy, Umowę uważa się za niezawartą.
W przypadku usługi „Lekcje Indywidualne” Klientowi będącemu konsumentem zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 1) ustawy o prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
Klientowi będącemu konsumentem zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt. 13 Ustawy o prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy na trwałym nośniku.
W razie odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży dotyczącej Produktu fizycznego Klient zobowiązany jest zwrócić Produkt fizyczny najpóźniej w terminie 14 dni od dnia, w którym od umowy odstąpił.
Sprzedawca gwarantuje zwrot ceny i kosztów uiszczonych przez Klienta, w tym kosztów dostarczenia sprzedanych Produktów Klientowi. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Wszelkie zwroty należności będą regulowane przez Sprzedawcę nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, za pomocą takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient.
9. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY
Sprzedawca nie bierze odpowiedzialności za niepoprawne wykonywanie ćwiczeń prezentowanych w ramach Produktu fizycznego lub Treści Cyfrowych przez Klienta i ich następstwa.
Przystępując do ćwiczeń i wykonywania zadań, o których mowa powyżej Klient oświadcza, że jego stan zdrowia pozwala na wykonywanie proponowanej aktywności fizycznej.
Ćwiczenia prezentowanych w ramach Produktu fizycznego lub Treści Cyfrowych nie stanowią diagnozy lekarskiej. W przypadku występowania problemów zdrowotnych Klient powinien skonsultować się z lekarzem przed przystąpieniem do zajęć i wykonywania ćwiczeń.
Niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi przez Sprzedawcę nie powodują okoliczności niezależne od Sprzedawcy, w szczególności: (a) niesprawność sprzętu należącego do Klienta, (b) ograniczenie lub zakłócenia w dostępie do sieci Internet lub (c) inne zakłócenia w korzystaniu z Usługi wynikające z postępowania sprzecznego z Regulaminem lub zaniechania Klienta.
Sprzedawca dokłada wszelkich starań by świadczone Usługi w ramach Platformy były na najwyższym poziomie i były dostępne bez przerw, jednakże Sprzedawca zastrzega prawo do czasowego zawieszenia dostępności Platformy w przypadku konieczności przeprowadzenia niezbędnej konserwacji, przeglądu, wymiany sprzętu lub też w związku z koniecznością modernizacji lub rozbudowy Platformy. W takiej sytuacji Sprzedawca jest zobowiązany do poinformowania Klienta z odpowiednim wyprzedzeniem poprzez umieszczenie stosownego komunikatu na Platformie.
10. REKLAMACJE
W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi przez Sprzedawcę lub nieprawidłowego obliczenia należności z tytułu świadczenia Usługi, Klient ma prawo złożyć reklamację.
Reklamacje mogą być składane przez Klienta pisemnie na adres korespondencyjny Sprzedawcy lub elektronicznie na adres biuro@knopekpelnageba.pl.
W reklamacji Klient powinien wskazać jej przedmiot, a także okoliczności uzasadniające reklamację oraz przekazać dane umożliwiające kontakt z Klientem (np.: imię i nazwisko, adres korespondencyjny, numer telefonu kontaktowego lub adres poczty elektronicznej). Sprzedawca może zwrócić się do Klienta o podanie dodatkowych informacji, niezbędnych do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji.
Reklamacje będą rozpatrywane przez Sprzedawcę niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od otrzymania reklamacji.
Brak udzielenia odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania uważa się za jej uznanie.
W sytuacji, gdy reklamacja nie zawiera danych umożliwiających kontakt z Klientem, Sprzedawca jest uprawniony do pozostawienia jej bez rozpatrzenia.
Klient, który zawarł z Sprzedawcą Umowę jako konsument, czyli osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, może korzystać z pozasądowej możliwości rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy internetowej ODR Unii Europejskiej umożliwiającej składanie reklamacji i dochodzenie roszczeń związanych ze wskazaną Umową, która to platforma ODR Unii Europejskiej znajduje się na stronie: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
11. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu korzystania z Platformy i usług oferowanych przez Sprzedawcę.
Sprzedawca stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne mające na celu zapewnienie ochrony i bezpieczeństwa przekazywanych danych osobowych Klientów.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad i celów przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności i plików cookies.
12. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
Wyłączne prawa do treści udostępnianych w ramach Platformy (Treści Cyfrowe, nazwa, logo, zdjęcia, opisy, oprogramowanie, przykłady realizacji itd.), w tym wszelkie prawa własności intelektualnej, przysługują Sprzedawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł stosowne umowy lub od których uzyskał stosowne zgody, chyba że w ramach Platformy jednoznacznie wskazano inaczej. Zabronione jest jakiekolwiek kopiowanie lub dalsze rozpowszechnianie tych treści bez zgody Sprzedawcy lub podmiotów, o których mowa powyżej, w tym przede wszystkim używanie ich do jakichkolwiek celów handlowych lub marketingowych.
13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W trakcie korzystania z Portalu oraz korespondencji z Sprzedawcą zakazane jest podawanie treści o charakterze bezprawnym.
Sprzedawca może w celach związanych z badaniem satysfakcji wysyłać na adres e-mail Klientów komunikację z prośbą o wystawienie opinii (recenzji) lub wypełnienie ankiety satysfakcji.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian Regulaminu z ważnych powodów, w szczególności zmian przepisów prawa lub zmian technologicznych. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sprzedawcę. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie postanowień obowiązujących w dniu złożenia Zamówienia.
Regulamin wchodzi w życie w dniu 07.02.2025 r.